2013

12.04. Szemét szedés a Trianon emlékműnél

A két órás séta során több zsák szemetet szedtünk össze a Kálvária környékén.

11.16. Alsópetény-Nógrádi vár

Alsópetényben jártunk, majd délután  elsétáltunk Nógrád várába.

11.09. Alacsony Tátra – Gyömbér

990 méterről 2046 méterre túráztunk nagyon változatos időjárás mellett. Sajnos nem sokat láttunk a nagy ködben, de így is csodálatos kirándulás volt.

11.02. Sípálya előkészítése a szezonra

Az egyesületünk néhány tagja részt vett a sípálya karbantartásában. Le lett kaszálva a lesiklópályán elburjánzott gaz, és a felvonók műszaki felülvizsgálata, karbantartása is  el lett végezve.

10.04-10.06. Szlovákia Hernád áttörés + Magashegyi túra

Ideális időjárás közepette, ideális körülmények között túráztunk a Szlovák paradicsomban, és a Magas-Tátrában. Pénteki napon végigjártuk az útvonalat a Hernád mentén a Tamásfalvi kilátóig. Szombaton felmentünk a 2060 méter magasságban található Téry menedékházhoz. Akiknek még volt egy kis ereje, megmásztunk egy “dombot” ahonnan még szebb kilátás tárult a lábunk elé, a többik e közben kameráikkal és fényképezőgépeikkel becserkésztek egy hegyi zerge csapatot. Vasárnap Fátyol vízeséshez Túráztunk, és körbesétáltuk a Csorba-tavat.

09.28. Zebegényi Tökvilág Fesztivál

Az egyesület tagjai idén is részt vettek és jól érezték magukat a már hagyományként megrendezett Tökvilág Fesztiválon.

09.14. Környezettakarítási akció

A szombati esős idő miatt, vasárnap jártuk végig a Duna-partot a Foktól a Ferde-hídig és gyűjtöttük össze a mintegy 27 zsáknyi szemetet. Örvendetes, hogy a munkába sok egyesületen kívüli családot is sikerült bevonnunk. A gyűjtőkonténer biztosításáért köszönet az önkormányzatnak.

09.08. Éjszakai Szarvasbőgés Túra

Egy közös Pizza evés után Királyházától sétáltunk Kemence felé az erdőben. Sajnos csak nagyon messziről hallottunk szarvasbőgést. A következő hétvégén több sikerrel jártunk Nagy-Írtáspuszánál, ahol egész közelről hallottuk az egymással versengő bikákat.

09.07. Zebegény-Vác kenu-kerékpár túra
A  már szokásosnak számító “duatlon” túránk rendkívül népszerű volt idén is. Kilenc hajóval, 29-en teljesítettük a 26 kilométeres kenuzást, majd ugyanannyi kerékpárral vissza Zebegénybe, ahol Wetzl Péter babgulyással várt minket az általa üzemeltetett Kerékbárban.

08.19. Éjszakai túra Hegyestetőre

Már az Ernő-forrás után ránk sötétedett, de mivel telihold volt elemlámpák nélkül feljutottunk a kilátóig. Először a pilismaróti, utána a zebegényi, majd a nagymarosi tűzijáték látványában gyönyörködhettünk.  11 órára, elemlámpák fényénél értünk vissza  Zebegénybe.

08.02.-08.04. Magas-Tátrai barangolások

Egyesületünk tagjai közül többen vettek részt 08.03.-án szombaton  a TTT által szervezett teljesítménytúrán. Előtte, és utána felmentek a Téri menedékházhoz, és a

07.26-07.31 Balaton, sátorozás

07.13. Szelektív hulladékgyűjtő szigetek környékének takarítása

A gyűjtőszigetek környékén uralkodó tarthatatlan állapotok miatt az egyesület tagsága rászánta egy délutánját, hogy szétválogassuk a konténerek mellé ömlesztett szemetet. A műanyag palackokat összelapítottuk, hogy beleférjenek a kijelölt konténerbe, az oda nem illő egyéb háztartási hulladékot zsákokba gyűjtve elszállítottuk Nagymarosra.

07.06 Ipolytölgyes-Szob Kenu túra

Szép számmal, és jó időben kenuztunk le Ipolytölgyestől Szobig.

06.02. Napraforgó Emlékverseny

Sajnos a hosszú és sok munkával járó előkészület ellenére a verseny megrendezését a beharangozott rossz időjárás miatt elhalasztottuk.

05.11. Szitnya hegyi túra

Zebegénytől 100 kilométerre lévő Szitnya hegy a Selmecbányai Hegység legmagasabb pontja. Az  1009 méter magas hegyről gyönyörű panoráma tárult a környékre.

05.25. Garamszegi Pál Emléktúra

Idén második alkalommal emlékezünk meg egy túrával Pali bácsiról, aki megteremtette Zebegényben a szervezett turistamozgalmat. Útvonal: Zebegény- Őzike forrás- Őzike kunyhó- Törökmező- Zebegény.

05.25. Törökmező kalandpark

Az idén tavasszal megnyíló kalandparkban tettük próbára ügyességünket. A mászás is tetszett, de a 700 méter hosszú csúszópálya volt a legizgalmasabb.

05.01. Budakeszi vadaspark és Csobánkai tanösvény

Indulás 9.00 órakor hajóállomástól. Csobánkán egy gyönyörű tanösvényt keresünk fel, majd kb. 13.00 és 14.00 között átmegyünk a Budakeszi Vadasparkba.

04.27. Kerékpár túra

Zebegény-Helemba-Szalka-Letkés Zebegény Egy közepes nehézségű túra, csodálatos környezetben a hegyek között, végig az Ipoly mentén.

04.13. Szemlőhegyi-, majd a Pálvögyi-barlang

13 órakor a  Szemlőhegyi-barlangban teszünk egy túrát, majd átsétálunk és 14.45-kor a Pál-völgyi-barlangot is megnézzük.

03.23. Dél-Börzsönyi Kilátások
10 órakor találkozunk az iskolánál. Aki akar nevezhet is, a BTH által szervezett teljesítménytúrára, mely Zebegényből indul, és ide is ér vissza. Távolságok: 40, 30, 15, 5.1 km

01.12. Nagymaros-Zebegény

11.00-kor indulunk a vonattal Nagymarosig, és onnan gyalog jövünk át Zebegénybe. Távolság közös megegyezés alapján 5-9 km, szintkülönbség 270 méter.

01.27. Fel a Csóványosra!

9.00 órakor indulunk a hajóállomástól. Diósjenőről gyalog megyünk fel a Csóványosra. Távolság oda-vissza 14 km szintkülönbség 689 méter